bölcsész diploma

bölcsész diploma
 
Mindenkinek van.

bölcsész diploma - Mindenkinek van.

Címkék: poén,
18977


Ezeket láttad már?

Feliratkozás

Kommentek:

2011.08.28 09:46 | Jelentem

Megszerezni mégis kurva nehéz és csak azok fikázzák, akik képtelenek rá (még a diplomára is)  0 1
2011.08.28 10:50 | Jelentem

hát hogy mindenkinek van, az nem biztos igaz, na de h megszerezni... hát igen, nehéz beseggelni 5000 oldal érthetetlen szöveget  2 0
2011.08.28 14:56 | Jelentem

és mégis kitörölheted vele :D  1 1
2011.08.28 15:12 | Jelentem

1.Ez béna.A bölcsészeket száz féle képpen lehet fikázni ami sokkal humorosabb.Szóval viccnek elég selejt.
2.A valóságot meg nem tükrözi.De ez már százszor lejáratott téma.Amire én járok oda 360 volt a ponthatát(BTK-n belül persze).Ált.kém-re meg például valami 230.Nem lehet,h azért sikerül minden bölcsésznek a diploma mert oda hülyéket nem vesznek fel?Nah mind1.  1 2
2011.08.28 15:29 | Jelentem

Ált.kém-re meg például valami 230

ez hol van?:D

csak nem azt akarod mondani hogy oda több a pontszám (mindig) ?

a post meg fos  0 0
2011.08.28 15:35 | Jelentem

Nekem nincs, de nem is akarok. Anyám ugyan húzta a száját, hogy miért nem mentem felsőoktatásba a szakképzés helyett:S  0 0
2011.08.28 17:13 | Jelentem

Egy csomó embert ismerek, akinek bölcsész diplomája van, és elég tisztességesen megél belőle. És több olyat is, aki oda felvételizett, távolról sem volt gyenge képességű (volt osztálytársaim közül többen), és nem vették fel.
Ezt inkább a "divatos szakmák" valamelyikével kellett volna elsütni, amelyeknek jó hosszú, hangzatos nevük van, de azon kívül semmijük...  1 0
2011.08.28 17:21 | Jelentem

Én azt elhiszem, hogy nehéz elvégezni. Még azt is, hogy nehezen lehet bekerülni, bár az inkább attól függ, hogy hányan jelentkeznek rá. Viszont én még nem sok olyan bölcsészt láttam, aki a szakmáján belül tudott volna elhelyezkedni. Egyáltalán mit lehet csinálni egy bölcsész diplomával a tanításon kívül?  1 0
2011.08.31 09:09 | Jelentem

mindenkinek van, de vajon a postz készitőjének van???  0 0
2011.08.31 09:18 | Jelentem

Én, mint mérnök hallgató, nagyon kezdem unni ezeket a bölcsész fikázós postokat. Nem általánosítok, mindenhol vannak gyökerek, és olyanok is akikre majd biztos szüksége lesz a társadalomnak. Lehet hogy egy orvosnak, jogásznak, mérnöknek többet kell tanulnia a diplomájáért mint egy bölcsésznek, de valószínűleg többet is ér. Akkor innentől kezdve mi a sz@rért foglalkoztok ti a bölcsészhallgatókkal? Mindenki hadd döntse már el maga hogy mit akar tanulni, és hadd legyen a saját gondja hogy azzal azután hova fog elhelyezkedni. Nyilván a szabad bölcsészetnek és az ilyesmiknek nem sok értelmét látom én sem, de amíg egy ember csak annyit mond hogy erre jár, én csak annyit hogy ok. Ha próbálna meggyőzni hogy ez mennyire fontos, mennyire nehéz, és esetleg lenézné a többit akkor talán már vitába szállnék vele. De amíg ő csak elvan a saját dolgával addig én minek cseszegessem? És higyjétek el (bocs az általánosításért) az általános "bölcsészlét", tehát ez az elmerengünk a világon és 40 órát tudunk pofázni a semmiről nekem sem jön be, taszít, és nem tudnék ilyenekkel barátkozni, viszont van olyan bölcsész ismerősöm aki már a Bsc diplomájával is kezdőként jobban keres mint az átlagos mondjuk mérnök fizetés egy Bsc diplomával, illetve van orvos ismerősöm aki meg jelenleg a sok tanulás és szenvedés után kezdőként olyan 90 körül kap kézhez. Szóval el lehet gondolkodni...

Szerintem mindenki foglalkozzon a saját dolgával. Ha téged a matek érdekel és az irodalom nem, akkor menj mérnöknek vagy közgazdásznak, de totál felesleges fikázni akit meg az irodalom érdekel és hülye a matekhoz. Hiszen mi a sz@rtól lennél te "különleges", ha mindenki májer lenne matekból? (csak 1 példa volt..)  4 1
2011.08.31 09:23 | Jelentem

Egyre szánalmasabb dolgok kerülhetnek ki az oldalra... Ezt nagyon sajnálom, mert korábban viszonylag színvonalas volt.

Szerintem a jogot sem nehéz elvégezni.  0 0
2011.08.31 09:40 | Jelentem

pizarro
gondolom nem próbáltad.:)Ott aztán bekell seggelni mindent mert szó szerint húzzák ki belőled...  0 0
2011.08.31 09:41 | Jelentem

nem olyan régóta nézem a demotiválöt de már annyi bölcsés fikázó posztot láttam h kiveri nálam a biztosítékot (én gépész hallgató vagyok)
erről igazából 2 poszt jó, mind a 2 1 viccre épül...  0 0
2011.08.31 09:44 | Jelentem

pizzaro, ha a matek érdekel akk menj matematikusnak
ha a gépészet, fémes szakma és nem esztergályos szinten akarod művelni akk menj mérnöknek, és félre ne értse senki nem fikázni akartam az esztergályosokat, sok jó csávó van köztük:)  0 0
2011.08.31 09:49 | Jelentem

Érdekes, én magyarosként tudtam olyat mutatni egy kémiás barátomnak, és a jogász lakótársamnak, hogy még ők is azt mondták, igenis nehéz. A jogot pedig korántsem könnyű elvégezni, mert ott ugyan megérteni nem kell egy szöveget, de be kell seggelni egész könyveket. Minden karon van olyan szak, ami könnyebb, és van, ami nehezebb. Felesleges általánosítani, inkább kölcsönösen el kellene ismerni a megszerzett tudást (mert attól, hogy Te nem fogsz fel belőle sok mindent, a bölcsész sem a semmiről beszél órákat).  1 0
2011.08.31 09:52 | Jelentem

Balint91
A bölcsész diplomával nem lehet tanítani, ez tévedés. Tanítani tanári diplomával lehet.  0 0
2011.08.31 09:58 | Jelentem

Nekem nincs. Akkor én senki vagyok?  0 0
2011.08.31 11:09 | Jelentem

@pizarro

Azzal azért vitatkoznék, hogy a jogot sem nehéz elvégezni... De lehet, hogy csak nekem nem elég jók a képességeim , ezért kell hosszú napokon keresztül napi 14-16 órát tanulnom egy vizsgámra.

Ami pedig a bölcsészeket illeti : nem egy olyan ismerősöm van , aki alig tanul valamit és a vizsgaidőszak első két hetében már végez az összes vizsgájával, ua. kár lenne tagadni, hogy ott is vannak olyan szakok, melyek elvégzése nem kevés időt, energiát és tanulást igényel. Kicsit már uncsik ezek a posztok, főleg annak tekintetében , hogy leginkább azok értékeli plusszal vagy mínusszal ,akik még középsuliba járnak.  0 0
2011.08.31 11:14 | Jelentem

Ahogy felmérem a poszt készítőjének az intelligencia szintjét, neki bzitosan nincs.
@ Lauren, lehet tanítani vele. Történelem, irodalom például bölcsész szakos diploma, és ha tanárira szakosodsz akkor tanítani fogsz.  0 0
2011.08.31 11:26 | Jelentem

Ha nem lennének a bölcsészek akikből később akár nyelvtanárok,tolmácsok stb lesznek. Akkor ,hogyan tanulnátok meg más nyelven beszélni?
Ki mutatná/tanítaná meg neked a saját kultúrád és másokét?
A saját néped történelmét..
Ha csak mérnökökből és orvosokból állna a világ szépen lennénk.
Egy szóval, mindenkire szükség van csak más-más területen.  0 0
2011.08.31 11:27 | Jelentem

Na most untam meg komolyan...
Aki kipostolta sztem nemhogy diplomája nincs de még egyetem vagy főiskola közelébe sem került!
Én is Bolcsész vagyok, és? Miért is lennék ezért kevesebb ember mint akárki más? Hogy könyebb lenne, öcsém lehet beülni a helyemre tárgyanként átlag 300 oldal jegyzet + 2 könyv kapcsolodó szakirodalom. Tény vannak büfé szakok mint mindenhol, de a legtöbb Bölcsész ismerősöm (és elhihetitek van pár) végigizsgázza a vizsgaidőszakot, sőt én magam is van, hogy pótvizsgára megyek csak el mert igy tudom szétszórni, hogy időm legyen bemenni.
És, hogy mit lehet kezdeni vele? Az aki feltesz egy ilyen kérdést valószínüleg nemhogy felsőoktatás közelében nem volt még soha, egy pillantást nem vetett a munkaerőpiacra.
És a félreértések elkerülése végett nincs olyan h Bölcsészdiploma, Egyetemenkén változik, hogy milyen diplomát milyen karon lehet megszerezni!
Szóval aki szerint könnyü nyugodtan meglehet probálni, mert ugye papir papir, szabad országban élünk és ugye könnyü tehát megcsinálhatod egy másik álltalad értelmesnek tartott szakkal együtt is!
Gyerekek gondolkodni nem bűn, a fejetek meg nem csak evésre van és mert jol néz ki rajta a sapka, tehát tessék használni!  1 0
2011.08.31 12:01 | Jelentem

BBBB-nek igaza van megha nem lennének szarágó szakok akkor a kevesebb lenne a fejpénz amit mondjuk hasznosabb szakokba beleölnek  0 0
2011.08.31 12:04 | Jelentem

ShalafidN (a mérnönökök épitok fel a világot )
 0 0
2011.08.31 12:04 | Jelentem

Szerintem a post arról szól, hogy manapság mindenki bölcsész vagy valami más magasfokúval akar megélni míg azok akik csak szimplán szakra mennek mint például karosszéria azok kisebbségbe kerülnek. Így lesz a karosszériából hiányszakma így ők elég jól megtudnak élni míg a bölcsészek munkanélküli fejjel azt mesélgetik, hogy milyen nehéz volt megszerezni és, hogy ők milyen okosak de közben belül kétségbe vannak esve. Most lehet mondani, hogy hülye vagyok, nem érdekel, az idő úgy is igazolni fog.  0 0
2011.08.31 12:05 | Jelentem

@kalappa
Mert egy középiskolás nem lehet tájékozott? Főleg így a középiskolai évek vége felé azért illene tájékozódni, hogy merre induljak el.
De persze akkor még jó, hogy ne pluszoljon valaki, ha nem ért az egészhez, de egy normális ember elgondolkozik azon, hogy mindenkire szükség van a társadalomban (ahogy előttem kifejtették). És a gondolkodás nem korfüggő.
Egyébként egyet értek azokkal, akik szerint egy bölcsész szakos ember nem lenézendő. De mivel világunkban a pénz a legfontosabb dolog (sajnos), így az ahhoz értő embereket értékelik leginkább, magyarán aki pénzügyekkel foglalkozik, azaz keni vágja a matekot. Ez az átlag vélemény, hozzáállás. De ahol ezen felül tudnak kerekedni, ott megbecsülik a művészetekkel vagy irodalommal foglalkozó egyéneket is.  0 0
2011.08.31 12:08 | Jelentem

de mondok jobbat mitgondoltok egy országról
-ami telivan bölcsésszel,informatikus könyvtárossal stb..
-ami telivan orvosokkal,mérnökökkel,fizikusokkal,(ügyvédekkel)
(inf köny tá egy jobb rendszergazda elvégzi a munkáját,vagy egy programozó)  0 0
2011.08.31 12:10 | Jelentem

A pontosítás végett: Csak mesterszakos tanári diplomával lehet tanítani. Alapdiplomával nem lehet. Köszönhetjük ezt annak a csodás kétszintű rendszernek.
Szabad bölcsészet: filozófia, etika, esztétika, médiatudomány asszem ezek vannak benne, lehet valamit kifelejtettem. Gondolom lehet BA-n választani ezek közül specializációt és MA-n lehet jelentkezni ezekre külön külön.
Elgondolkodtam azon, hogy vajon azért hiszik egyesek, hogy egy bölcsész csak tanár lehet, mert azok az illetők nem olvasnak soha tudományos könyvet vagy egy önéletrajzot vagy akármit? Sőt még a tv-ben is lehet látni egyet s mást, csak át kell kapcsolni a tudományos csatornákra.  0 0
2011.08.31 12:10 | Jelentem

az lesz itt is mint németben a fütészererelő ,vizes,ács,villanyos,auto szerelő,
anyit kér majd amennyit nemszégyel  0 0
2011.08.31 12:14 | Jelentem

ShalafidN: Akkor mondja már meg valaki, hogy mit lehet csinálni bölcsészdiplomával, ha olyan sok a lehetőség. Bár én is benne vagyok a felsőoktatásban pár éve, még nem hallottam arról, hogy mit is lehet csinálni vele, sajnálom a tájékozatlanságomat. Egyetlen bölcsész ismerősöm van, aki saját bevallása szerint csak tanár tud lenni, ezért érdekelnének a végtelen lehetőségeitek a munkaerőpiacon...
Egyébként a diploma értékét nem az adja meg, hogy milyen nehéz elvégezni, hanem hogy mennyire keresik.  0 0
2011.08.31 12:16 | Jelentem

Balint91 +1
 0 0
2011.08.31 12:18 | Jelentem

Isilmin: tipikus bölcsész gondolkodás: a bölcsészeken kívül mindenki hülye és tájékozatlan. Tényleg fogalmam sincs, hogy mit lehet csinálni a tanításon kívül, mert egyszerűen nem bölcsész körökben mozgok. Viszont most már tényleg segíthetne valaki a tájkozatlanságomon...  0 0
2011.08.31 12:29 | Jelentem

Balint91 :hozzáteszem valmi bizonyitékot is odadobhatna (mert ha nem én meg aztmondom,hogy sikerült a pincében egy csillagkaput építenem,de nem használom mert túlsok a sötétanyag és a gravitációja eltériti a féregjáratot folyton)
 0 0
2011.08.31 12:45 | Jelentem

@ultratrol Jó, hogy szegény informatikusokat is idekeverted.
Rendszergazda alatt mit értesz?
Miért akarsz te elküldeni egy fél-1 milliós bruttóval rendelkező programozót könyvtárosnak? :D
Tulajdonképpen az érdekel, hogy tudod -e mit jelent a programozó?  0 0
2011.08.31 12:46 | Jelentem

Tudtommal, Magyarországon a jogászokkal is Dunát lehet rekeszteni, mondjuk sokkal több van, mint a hozzánk hasonló méretű Ausztriában.  0 0
2011.08.31 12:48 | Jelentem

Egyébként akármennyire sok bölcsész vagy jogász van - ha valaki jó benne, akkor biztosan nem vécépapírt fog érni a diplomája, és igen jól el fog tudni helyezkedni.
Ha pedig mérnöknek megy valaki, de nem ért hozzá, akkor nem lesz munkája.
Szóval nem a diploma a lényeg, hanem a tehetség...  0 0
2011.08.31 12:54 | Jelentem

vakfecske +2 (azt kell mondanom sajnos igazad van mert a mérnönök között is akik nagyon jól értik a szakmát sokan kibuknak és maradnak azok akik hát hadnemonjam mondom a tanitványoknak,hogy amit most megtanulnak már kereshetnek vele pénzt de a 60% le se szarja amit mondok)
 0 0
2011.08.31 12:54 | Jelentem

nekem nincs diplomám... na és? van végzettségem, több is... és azért, mert nincs diplomám, még nem vagyok sem hülyébb, sem kevesebb mint bárki más.
(igen, és is humán beállítottságú és eléggé elvont is vagyok)
Itt dobálózik, a sok észlény, hogy akkor menj mérnöknek, vagy orvosnak.. mert ha nem? Senkinek nem jut eszébe, hogy lehetsz ápolónő például, mert nélkülük a sok orvos ... vagy a sok jól kereső bölcsész, hol nyíratná a haját, ha nem lennének fodrászok? tudod, óriási közhely, de akkor is..
Ha nincs egyetemi végzettségem akkor mi van? Ez a bölcsész szak .. már a neve is kiakaszt komolyan.... a "bölcs" egy igen mély jelentéstartalmú szó... nem is értem, hogy lehet egy szakot róla, ebben a formában elnevezni... bölcselkedni mindenki tud, csak nem mindegy, hogy okos ember hüléyskedik, vagy egy hülye okoskodik... filozofálgatni, meg aztán komolyan bármiről lehet..
És igen, lehet hogy nekem rosszak a tapasztalataim, de az a néhány ismerős, aki bölcsész szakra ment, borzalmasan kifordult magából, még nagyobb arca lett, mint azelőtt volt....  0 0
2011.08.31 12:56 | Jelentem

Ez a "bölcsészdiploma" szó úgy hangzik el itt, mintha ez egy adott dolgot jelölne. Mint minden képzési területen, a bölcsészettudományban is elég sok lehetőség van. Egy nyelvszakkal sem muszáj továbbmenni mesterképzésre, hogy tanár legyél, alapképzéssel is elmehetsz kb. akárhova, ahol szükség van az adott nyelvet magas fokon művelő egyénekre, és mondjuk nem árt, ha ismered a nyelvterület kultúráját. (egyéb: műfordító... vagy ezt csak sima nyelvsulisok csinálják szerintetek? :D)
De beszélhetnénk a magyar alapszak szakirányairól, mint a folklorisztika, irodalomtudomány, drámapedagógia, nyelvmentor, színháztörténet, stb.
Történelemmel is lehet másfelé indulni, mint a tanítás (pl. muzeológus, régész).
Na mindegy, igazából hajnalig lehetne sorolni a lehetőségeket, és nem kell ehhez otthonosan mozogni a témában, csak használni kell egy picit az agyadat.
Mellesleg nem vagyok bölcsészhallgató, gazdasági területen tanulok, szóval nem az elfogultság beszél belőlem. :D  0 0
2011.08.31 12:59 | Jelentem

dieln: 3db-al vagyok egy albérletben hidd el tudom (1 halgató 2 végzett)
c nél meg sql nél kébe vagyok demikor java seashark)
megjegyzem nem keresnek 1 millát jóval kevesebbet  0 0
2011.08.31 13:11 | Jelentem

Balint91: elhiheted nekem sincs fogalmam sok mindenről, erről az egyről speciel van. Amihez nem értek abba nem szólok bele.

Aki tényleg a bölcsésztárgyak egyikével akar foglalkozni komolyabban és nem tanár akar lenni, az MA után megy tovább PHD-ra. Cikkeket, tanulmányokat, könyveket ír, előadásokat tart, órákat ad, konferenciákra jár és ezekhez az anyagokat ő maga gyűjti össze. Elmegy a könyvtárba, levéltárba, múzeumba amire szüksége van, összegyűjti a szükséges anyagot, elemzi, összegzi, levonja a tanulságokat, megírja és átnézi vagy ezerszer. Az írásait jó esetben publikálják és talán valaki el is olvassa. Egy normális tudományos könyv mögött rengeteg kutatómunka van, szóval nem éppen szarral gurigáznak.
Ha valaki nyelvszakos akkor elmehet tolmácsnak, kapcsolattartónak, fordítónak...
Törivel, néprajzzal, levéltárral, muzeológiával elmehet múzeumba, skanzenbe, levéltárba dolgozni, ahol feldolgozzák a bekerült anyagokat, rendszereznek...
És szerintem ez még nem is minden, csak azt írtam le ami eszembe jutott.
 0 0
2011.08.31 13:13 | Jelentem

joon: te vagy a társadalom fogaskereke  0 0
2011.08.31 13:15 | Jelentem

haverom szakács és többe nézem mint a legtöbb ilyen szarágó szakon végzet egyént  0 0
2011.08.31 13:22 | Jelentem

ultratrol: ezek szerint az általános és középiskolás tanáraidat is semmibe vetted, mert ők is egyetemet vagy főiskolát végeztek. még azt is akit esetleg kedveltél vagy jó tanárnak tartottál?  0 0
2011.08.31 13:23 | Jelentem

@ultratrol én is végletekben beszéltem, de az biztos, hogy könyvtárosnak drágák lennének annyira, hogy mondhatjuk, abszurd amit írtál.
Mondju ka végzett alatt lehet OKJ-t értettél és nem egyetemet.
És akkor sem hiszem, hogy képben vagy, ha seashark-ot írsz csharp helyett.  0 0
2011.08.31 13:25 | Jelentem

Az a baj, hogy a legtöbb ember csak általánosít, és mindenki lenéz mindenkit, mindenki saját magát tartja feljebbvalónak. A humános lenézi a reálost, a reálos lenézi a humánost, ők ketten lenézik a szakképzettet, a szakképzett lenézi az első kettőt stb.
Lehet valaki bölcsész (konkrétan például pszichológus, újságíró, tanár, szociológus, történész, könyvtáros, levéltáros, régész, néprajztudós, irodalmár, kritikus, esztéta, műelemző, műfordító, tolmács, drámapedagógus stb.), mérnök vagy éppen az előbb megnevezett szakács; ha jó az adott dologban, akkor biztosan lesz jövője.
Ha "egy ismerős" például bölcsésznek ment, de nem talált állást, akkor biztos vagyok benne, hogy nem hajtott eléggé vagy egyszerűen rossz szakot választott magának (nem illett hozzá).
Ha "egy ismerős" mérnöknek ment, és sikerült lediplomáznia (mellesleg ott igen könnyen esnek ki a hallgatók), akkor ha hajt, úgyszintén munkát talál. De egy diploma még nem ad munkát.
A szakmunkások közül is az ügyesebbek, a tehetségesebbek vagy éppen a többet gürcölők fognak tudni elhelyezkedni.

Itt nincs olyan egyenlet, hogy bölcsészszakok=nehéz elhelyezkedés, mérnök=biztos siker. A siker titka a küzdés. És ez végzettségtől független.  0 0
2011.08.31 13:29 | Jelentem

@Isilmin
"Amihez nem értek abba nem szólok bele."
Nem szólok bele, csak egy kis felvilágosítást kértem...
A nyelvészekkel nincs bajom, azzal szerintem is lehet menni valamire, de egyébként léteznek külön tolmács- és fordítóképzések, amelyeket el lehet végezni egy év alatt és ott tényleg csak azt tanulod.
De a többi több ezer bölcsész mind a publikálásból próbál megélni? Meg azt sem hiszem el, hogy annyi múzeum, levéltár létezik az országban, ami fel tudja szívni ezt a rengeteg embert.  0 0
2011.08.31 13:35 | Jelentem

Balint91: Valóban nincs annyi, ezért azok az emberek, akik nem elég okosak ahhoz hogy publikáljanak vagy elég szerencsések, hogy bekerüljenek egy olyan intézménybe vagy munkanélküliek lesznek vagy elvégeznek valami más szakot, okj-s képzést... és abban helyezkednek el, vagy marad a szaktudást nem igénylő betanított munka.  0 0
2011.08.31 13:40 | Jelentem

Isilmin: gratulálok, éppen most vallottad be, hogy a többség nem megy semmire a bölcsészdiplomával. Köszönöm!  0 0
2011.08.31 13:45 | Jelentem

Balint91: Igen, ez így igaz. Mivel a bölcsész szakokra jelentkezők többsége azért jelentkezik oda, mert nem jut más az eszébe. Nem tudják, mit kezdjenek magukkal, nincs indíttatásuk, ezért "csak jó lesz ez valamire" alapon ide jelentkeznek. Ezzel az attitűddel, szerinted, mire megy valaki akármilyen végzettséggel?  0 0
2011.08.31 13:47 | Jelentem

Balint91: Egyik hozzászólásomban sem említettem azt, hogy nem értek egyet a képen látottakkal. Elárulom egyetértek vele. Szart sem ér a diploma. Tudod mi ér valamit szerintem? A tudás. Lehet valakinek öt diplomája, ha mögötte nincsen semmi. A tudás ér valamit, nem egy darab papír. De akinek nincs papírja, hiába mondja, hogy én pedig tudom. És fordítva. Szóval az járt jól akinek van papírja és van is mögötte valami.
De vajon ez csak a bölcsészdiplomával van így?  0 0
2011.08.31 13:47 | Jelentem

ultrartol:
Nem tudom, hogy ezt komolyan gondoltad -e, vagy irónia volt, de ha komolyan akkor köszi... de meg kell ,hogy mondjam, a szakmák, nem az enyémek, csak példának írtam... :)
újságíró vagyok(a humán beállítottság miatt) , szociális asszisztens(az empátia miatt) és virágkötő- virágbolti eladó(mert ezt dobta a gép)
jah, és eszembe jutott valami: ... arról, hogy mindenhova diploma kell: megpályáztam egy állást a szakmámban, amit igen, két év alatt szereztem meg OKJ-s képzésen, (igen, ennyi idő alatt bőven meg lehet tanulni, ha nem veszel fel mellé egy rakat felesleges tárgyat, és ha nem akarsz tanítani), de NEM kaptam meg, mert diplomát kértek... bármilyet, csak diploma legyen.. ezért én nem írhatok az újságnál, viszont írhat valaki, aki még magyarul sem tanult meg normálisan... mellesleg... az illető idegenforgalmat tanult. Akkor, most hogy is van ez?

 0 0
2011.08.31 13:50 | Jelentem

@ Balint91

Még ha ez így is van, nem mintha ő döntené el ezt ...

Mellesleg, magyarázd már el nekem, mi is az a "bölcsészdiploma". Én nem nagyon tudok ilyenről.

Az, hogy itt egyesek egy egészt kart lenéznek mert egy-két értelmetlen szak is oda tartozik az valami eszméletlenül nevetséges. Úgy viselkedtek, mint az ovisok. XD

Vagy talán még gyerekesebben.  0 0
2011.08.31 13:54 | Jelentem

Nekem az a tapasztalatom, hogy a felsőoktatásba jelentkezők többsége az alapján választ szakot, hogy mi volt a kedvenc tantárgya a középiskolában.  0 0
2011.08.31 14:06 | Jelentem

vakfecske, Isilmin:
Igen, ezzel egyet kell értenem, hogy azok kapják a legjobb állásokat, akik értenek is hozzá és érdekli őket, amit csinálnak. Viszont például a gazdaságban annyi állás van, hogy a "bénábbak" is szerezhetnek munkát, a bölcsészeknél ezek szerint nem így van.

amedvenemjatek:
Tisztában vagyok vele, hogy léteznek értelmes bölcsészszakok, de mint kiderült, a többség nem ilyen.  0 0
2011.08.31 14:13 | Jelentem

Balint91:
Én úgy hallottam, hogy a gazdaság is nagyon telítődik, és a most oda jelentkezők hasonló helyzetben lesznek, mint a bölcsészek. De ez lehet, hogy csak egy pletyka. Akár pletyka, akár nem, a tehetségesebbeknek mindegy :D  0 0
2011.08.31 14:22 | Jelentem

Intelligencia - nem mindenkinek van
Ha végre megtanulnátok helyesen írni, lehet, hogy akadna, aki komolyan vesz...
Mellesleg tudjátok mennyit keres egy tolmács vagy egy műfordító? És legközelebb az szóljon be, aki két nyelven hallgatja az óráit. Mert ami általánosban meg az interneten rátok ragadt, az nem angol.  0 0
2011.08.31 14:25 | Jelentem

vakfecske: lehet, hogy telítődik, de azért a bölcsészek helyzetétől még messze van :)  0 0
2011.08.31 14:45 | Jelentem

Kathleen_Mist
Lehet, hogy nem tudok olyan magas szinten kommunikálni angolul, mint Te... De hidd el, akárhol voltam eddig, mindenhol megértettek... és ha már ekkora az arcod...
Tudsz Te mondjuk: Zongorázni? Vagy forgatókönyvet írni? Nem? Én igen... lehet, hogy nincs akkora "haszna" de nekem örömet okoz.
Tudsz egy állatfarmról gondoskodni, vagy földet művelni? Vagy csellózni? esetleg - nem is tudom- latinul? Nem? Hát én sem...
Ne menjünk már abba bele, ki tud többet, vagy ki okosabb a másiknál, mert abból igen ronda dolgok születhetnek... és ne szóld le kérlek azokat, akik nem olyan zseniálisak, mint Te vagy... (mellesleg, nem értem, hogy jön az intelligencia a nyelvtudáshoz, vagy akár a helyesíráshoz...az intelligencia, nem tanulható. Van vagy nincs. Amiről Te beszélsz az a műveltség, tájékozottság, esetleg tanultság)  0 0
2011.08.31 14:49 | Jelentem

Kathleen_Mist
aki olyan suliba jár az persze hogy tudja 2 nyelven hallgatni az óráit..... nem vagy senkinél semmivel sem különbebb  0 0
2011.08.31 15:34 | Jelentem

Komolyan égül csak megérte elolvasgatni a kommenteket olyan jót derültem.
Kedves okos emberek elárulok egy titkot, mai munkaerőpiaci helyzet állása szerint tökéletesen mindegy , hogy milyen diplomád van nem lesz állásod, hacsak nem rendelkezel megfelelő kapcsolati agy anyagi tőkével, és ha ezek megvannak akkor teheted hozzá a szellemi tőkédet, amit a végzettséged ad.
Félreértés ne essék én nagyra becsülöm a jó szakmunkát végző embereket, és a véleményem szerint ma szükség van JÓ szakmunkára...valaki példálozott itt egy szakács ismerőssel, nagyon örülök neki, hogy jol keres és jol dolgozik, de szerinted ezt hány végzett szakács mondhatja el magárol?
Szóval mielött elkezdünk egy egész társaságot/csoportot szidni nézzünk már utána a dolgoknak, mert nem hiszem, hogy tetszene az előbbi szakács ismerősnek ha ismeretlenül azt mondanám rá, hogy szarul főz és belecsulázik minden kajáb és még kezet sem mos mielött hozzányul az ételhez, csak mert egyszer tapasztaltam ilyet! Tehát vigyázzunk az álltalánosítással mert az isszafelé is müködik! Aztán mondhatod, hogy de ő nem olyan mert izé meg josé.
Ja igen és hogy válaszoljak, hogy a mérnökök építik a világot állítólag: A mérnököt szted ki tanította meg olvasni, számolni?
Ahogy egy előttem szóló is mondta, mindennek megvan a maga helye a társadalomban!
És azoknak akik nem tudják elképzelni, hogy miket lehet tanulni tessék az ország 4 legnagyobb egyetemeinek BTKs szakjai
http://www.felvi.hu/felveteli/egyetemek_foiskolak/!IntezmenyiOldalak/szervezet.php?szer_id=260
http://www.felvi.hu/felveteli/egyetemek_foiskolak/!IntezmenyiOldalak/szervezet.php?oldal=2&szer_id=256
http://www.felvi.hu/felveteli/egyetemek_foiskolak/!IntezmenyiOldalak/szervezet.php?oldal=2&szer_id=273
http://www.felvi.hu/felveteli/egyetemek_foiskolak/!IntezmenyiOldalak/szervezet.php?oldal=2&szer_id=243  0 0
2011.08.31 15:44 | Jelentem

@ Balint91

A többség nem ilyen? Az lehet, de ha a műszaki karokhoz csatolnának egy nagy rakás értelmetlen szakot, akkor már azzal jönnétek, hogy a műszaki diplomák nem érnek semmit?

Hát persze, hogy nem. Attól még a gépészdiploma ugyanannyit érne.

A "logisztikai szakmenedzser titkárhelyettes" szak nyilván nem tartozik az élvonalbeli képzések közé. De ez így lenne akkor is, ha a természettudomány karhoz csatolnák.  0 0
2011.08.31 15:52 | Jelentem

@ShalafidN

1. Már megint magas lóról beszélsz, a bölcsészek egyáltalán nem felsőbbrendűbbek a többieknél csak azért, mert a Legyen Ön Is Milliomosban esetleg több pénzt nyernétek.
2. A bölcsészeknél lehet, hogy fontos a kapcsolat, de máshol fontos a szaktudás. És nem, nem vagyok naív, én csupa olyan emberrel vagyok körülvéve, akik a tudásuknak köszönhetően szereztek munkát.
3. Itt nem az volt a kérdés, hogy mit lehet tanulni a bölcsészkarokon, hanem hogy a diploma megszerzése után mire mentek vele. És a válasz is megszületett egy kicsit feljebb: a többség semmire. De itt is leírom, mielőtt belekötsz, hogy tudom, hogy vannak olyanok, akik sikeresek lesznek, de ez kisebbség.
4. Én itt és most befejezem a bölcsészekkel a vitát, mert úgy nem lehet vitatkozni, ha a másik fél megrögzötten ismételgeti a "bölcsességeit" és lenézi a többieket.  0 0
2011.08.31 15:58 | Jelentem

lol geci sok bölcsész nyomi itt veri magát :D legjobb post. +1 :D:D:D:D:D  0 1
2011.08.31 16:14 | Jelentem

semmilyen mags lorol nincs szó, és sajnálom a kissebségi komplexusodat, sztem itt senki nem néz le senkit, én legalábis biztos nem, és igen is naiv vagy igy látoad a dolgokat ahogy, de majd rájösz  0 0
2011.08.31 16:20 | Jelentem

@Balint91

A diploma értékét nem az adja meg, hogy mennyire keresik. Maximum ebben a félresiklott anyagi világban nézik ennyire a hasznot. A megállapításod jól példázza azt, hogy mennyire erkölcsileg nulla ma egy csomó ember a felsőoktatásban. A diploma értékét az információ képviseli, amit átadtak az egyetemen, és aminnyire megváltozik az ember a képzés alatt. Szerinted jobb egy Corvinusos, akinek kinyalják a seggét, ha kijön az egyetemről, a lófaszért, amit az egyetemen tanult. Gratulálok, legyél kultúrálatlan szar a noname szakoddal. Egy bölcsész ma is értelmiségi képzésben részesül. Ez egy Corvinusosról pl nem mondható el. Kultúrálatlan, pénzelvű aljanépe, aki azt hiszi "fú van egy diplomám, elit vagyok, az értelmiséghez tartozom". Lófaszt, elhelyezkedhetsz Corvinusos-ként a saját szakmádban és lehet rögtön jó fizetésed, de az csak szakma, nem értelmiségi végzettség. Szóval emberi értékek szerint azzal törölheted ki a segged, mert nem is végeztél egyetemet. (Corvinusos is voltam, úgyhogy nem kell a szöveg, hogy nem tudom, mi van ott)  0 0
2011.08.31 16:38 | Jelentem

mekkelek: gratulálok az emberi értékeidhez, de ebben a "félresiklott anyagi világban" kitörölheted vele a segged. Egyébként a Corvinusról osztom a véleményedet, az is megérdemelne egy hasonló posztot :)  0 0
2011.08.31 17:19 | Jelentem

@Balink91
nem azt mondtad, hogy befejezted? :)

Most komolyan miért jó szidni mindik a másikat? Annyira könnyű egy bölcsész szak. Hm. Oké, akkor rajta el lehet menni lediplomázni belőle, de ne kettesekkel, vagy végigbukdácsolva a legalább három évet. Vicc, hogy mennyire előítéletes itt mindenki... Azért kíváncsi lennék, hogy a hozzászólók hány százaléka van valamilyen tényleges felsőoktatási intézményben. Két ismerősöm is valamilyen eü. szakirányos OKJ képzésen tanul és lásson mindenki csodát, ugyanabból a tankönyvből tanulnak, mint az általános orvostan hallgatók. Érdekes. Szóval kár ilyenekkel vagdalózni, hogy húú a mérnök, vagy húú az orvos, mert ők sem tanultak többet, csak mást és máshogyan. Nem nézek le senkit az miatt, hogy hova jár vagy hogy milyen szakra, mert ha szereti akkor oké, csinálja, mindegy hogy ÁJTK-s, BTK-s, vagy MK-s. Viszont senki se pattogjon azzal, hogy neki milyen lesz a végzettsége, mert a legtöbb ember nem saját magának köszönheti, hogy tanulhat, hanem a szüleinek (akinek nem inge...) Ja és előadásokat szabadon lehet látogatni, akármilyen szakos is vagy. Egy-két fafejű embernek erősen ajánlott lenni látogatni másmilyen karok kurzusait is...  0 0
2011.08.31 17:26 | Jelentem

A mai világban sokkal többre megy az ember egy szakmával mint egy hű de nagy diplomával.... mivel sokkal könnyebb elhelyezkedni egy (például) ácsnak mint egy (például) bölcsésznek.....ez van, ehhez kell alkalmazkodni!  0 0
2011.08.31 17:52 | Jelentem

Akárki akármit mond, szakma ide vagy oda...Már leírták: az embert nem ez fogja meghatározni. Lehetsz mérnök, ha nincs meg hozzá az érzéked, csak a tárgyi tudás az, amit fel tudsz mutatni, nem lesz könnyű dolgod az elhelyezkedéssel. A világ már rég nem itt tartana, ha nem lenne tele pályát tévesztett emberekkel. De nem baj, legyél szar mérnök jó történelemtanár vagy szakács helyett. Mindenkinek a saját döntése.  0 0
2011.08.31 17:58 | Jelentem

Tyűha emberek....Azt azért cáfolnám hogy senki nem néz le senkit, sőt azt is hogy bármilyen diplomát könnyű megszerezni. És azt is hogy diplomával nem lehet megélni a mai munkaerőpiacon (kitartónak kell lenni). Abban igazat adok hogy fontos a JÓ szakember, és azzal meg egyet értek hogy a JÓ szakember majd kérjen annyit amennyit nem szégyell.
Annyit nem értek (és ezt legyen kedves valaki megmagyarázni) hogy az embereknek miért kell mindig másokkal foglalkoznia? Mindenki csinálja azt amit szeret, ami a hobbija, ami érdekes neki! Ha valaki ács, műfordító, sebész, ügyvéd, eladó, sofőr, borász, vadász akar lenni csak hajrá! Minden szakmának meg van a maga szépsége és a maga buktatója.
Én is fősulis vagyok másod éves! Kommunikáció szakra járok (erre is mindenki azt mondja töltelék meg büfé szak ) de én ezt szeretem és én ezzel akarok foglalkozni. Az meg hogy valaki "felvág" azzal hogy 2 nyelven hallgatja az óráit? elismerésem neki, legyen büszke magára. Más meg vágjon fel azzal hogy megtervezett egy házat, kitűnően zongorázik, fényképez, programoz! én ezeknek az embereknek is elismerésemet küldöm....
Mellesleg kíváncsi lennék egy pár hozzászóló életkorára!  0 0
2011.08.31 18:03 | Jelentem

@aleksza
szerinted például egy 18 éves pályaválasztás előtt elő csaj mondjuk énekes akar lenni de nincs jó hangja akkor menjen énekesnek, hisz ő azt szereti csinálni??? nem hinném.....  0 0
2011.08.31 18:31 | Jelentem

Balazsy
Nem mondtam egy szóval se hogy tehetség nem kell semmihez, de ha énekes akar lenni akkor gyanítom szereti a zenét, ha ez áll fenn akkor azt hiszem van még egy pár dolog amivel tud foglalkozni...nem csak énekes lehet, játszhat bármilyen hangszeren akár zenekar tag is lehet belőle, de dolgozhat lemez kiadó cégeknél, lehet pr-os aki a zenészeket, zenekarokat célozza meg és még sok más.... Látom neked sikerült olyan ponton megfogni a hozzászólásom hogy beletudjál kötni!  0 0
2011.08.31 20:03 | Jelentem

Hát gyakorlatilag annyi mindent olvastam, hogy hihetetlen :D És mindenki szidja a másikat, de mindegyik felfogásban van igazság. Én azt mondom, hogy egyik szakmát sem kell lebecsülni, mert mindegyik tanulással jár. Ugyan úgy tanulnia kell egy bölcsésznek, egy mérnöknek, egy hegesztőtechnikusnak, egy fodrásznak, stb... Igazából annyiban választódnak el ezek a szakmák, hogy melyiket mennyire keresik, és melyikkel mennyit lehet keresni. Viszont az is szent igaz, hogy pl (mivel mérnöknek tanulok, ezt emelném ki) átlehet mérnökin bugdácsolni 2-essel, de az lószart nem ér, mert oké hogy ott a diploma, de nincs mögötte tudás, és ha egy hidat megtervez vérhugyozással, mire kiszámol minden szart, és a híd összeomlik mer szarul lett tervezve hanyagság és tudás hiányosság miatt az überszopacs... És ugyan ez érvényes az összes létező szakmára. Nem kell lefikázni egyiket sem, mert aki érti a dolgát a szakmájában, az okos ember, és tanulás van mögötte. Valaki írta, hogy a mérnökök szerintetek hogy tanultak meg számolni annak idején? Hát hogy.. tanár tanította. De egy tanár nem egyenlő bölcsésszel. Nyilván egy tanárnak van egyetemi diplomája, és mélyen tisztelek minden tanárt, mert a maga területén mindegyiknek hihetetlen tudás van a fejében, de attól még nem bölcsész. És most okoskodhatunk a munkaerőpiacról is, de tök fölösleges, mert mire mi végzünk (legalábbis pár kommentből azt vettem ki, hogy még tanuló) addigra huszöntször megváltozik ez a helyzet.
A lényeg, hogy becsüljünk meg minden szakmát, függetlenül attól, hogy okj-s, diplomás, felsőfokú képzés, szakmunkás, vagy bármi... Mert az egyik nem létiezik a másik nélkül. Egy mérnök pl megtervez egy házat, de nem ő fogja tologatni a cementes talicskát, és vakolja be a házat, stb. ;-)  0 0
2011.08.31 20:16 | Jelentem

@oky18
De ha már szakosodtál tanárnak, tanári diplomád lesz, nem bölcsész. Oké, hogy ahhoz is a bölcsészkarra kell járni, de sima bölcsész diplomások nem tanulnak pedagógiát (vagy legalább is nem végzik el a pedagógia részét a dolognak).  0 0
2011.08.31 20:42 | Jelentem

Isilmin: csak a fizika tanáromat meg a gyaktanáraimat kedveltem  0 0
2011.08.31 20:46 | Jelentem

tudjátok mit iggazatok van kú**a jó szak menyen mindenki bölcsésznek
biztos állás mindenüt fasza fizetés a világon bárhol

(remélem egyre több lesz,meg a szarrágószakokra is sokkal többen fognak jelentkezni ez kell az országnak erre van szüksége böcsésznagyhatalom leszünk)  0 1
2011.08.31 20:54 | Jelentem

ilyen gyökér parasztot...kiváncsi lennék, a posztoló hanyadik 0,5 évben bukna ki egy bölcsészszakról...bölcsészekre meg igenis szükség van: ha más nem azért, hogy a bölcsészdiplomát le tudd írni helyesen...

egyébként meg két napja került ki egy hasonlóan értelmes, ötletes poszt. Hol a saját ötlet?  1 0
2011.08.31 21:09 | Jelentem

Szerintem én már kapásból különb vagyok az összes olyannál, aki ilyen posztokat csinál, mert hidegen hagy az egész. Tisztában vagyok a saját intelligenciámmal és az összes bölcsész- és nem bölcsész ismerősömével. Ennyi. Aki nem tud leszakadni a témáról, azzal van a probléma.  0 0
2011.08.31 22:31 | Jelentem

Emberek, nyugalom!
Fentebb írták, hogy használjátok a fejetek! Nem azért vagyunk emberek, mert van gyorsétterem és szex csatorna a TV-ben, az evésre, ivásra, közösülésre az állatok is képesek. Pont az a jó, hogy ennyiféle tudomány van, ami pontosan azt mutatja, milyen széles is az emberi elme felfogó, megértő és elemző képessége, ezen oknál fogva igen nagy botorság lenne azt vitatni, melyik a jobb, a maga nemében mind jó és nélkülözhetetlen, különben már rég eltűntek volna a süllyesztőben.

Másrészt úgy vélem felfedezni, hogy a legtöbb hozzászólók írásából csak az irigység és kisebbrendűség érzése cseng ki.  0 0
2011.08.31 22:36 | Jelentem

ultratrol

tudjátok mit iggazatok van kú**a jó szak menyen mindenki bölcsésznek
biztos állás mindenüt fasza fizetés a világon bárhol

Ez igen barátom.....igen elmés hozzászólás! GRATULÁLOK!  0 0
2011.08.31 22:38 | Jelentem

Elnézést a helyesírási hibákért, de már fáradt vagyok :-)  0 0
2011.08.31 22:39 | Jelentem

hihi. viccesek vagytok.  0 0
2011.08.31 22:39 | Jelentem

Sőt diplomával se mentek sokra. Egy felsőfokú képzéssel többre mentek.  0 0
2011.08.31 22:48 | Jelentem

Mire alapozod ezt az állítást DEmentor? Mert szavaidból azt olvasom ki, hogy se a reál se a humán diploma nem ér semmit, ami így önmagában nem igaz.  0 0
2011.08.31 22:53 | Jelentem

Argusz
Mert manapság nem alkalmaznak szívesen dipolmást mert többet kell neki fizetni ugyanazért. Nem hülye a munkáltató sem.  0 0
2011.08.31 23:06 | Jelentem

DEmentor

Azért ez sem teljesen igaz így. Mert van, ahol megkövetelik a diplomát. Pl. programozó csak úgy lesz valaki, ha diplomája van, de vegyész is.
Tesómnak van egy közép és egy felsőfokú okj-s képzése, és volt ahová azért nem vették fel, mert felsőfokú végzettsége van, máshová meg azért mert nem diplomája van. Nem könnyű itt elhelyezkedni sehogy sem.  0 0
2011.08.31 23:16 | Jelentem

Azok fikázzák állandóan a bölcsészeket, akiknek lila fingjuk sincs igazából, hogy mit csinálnak. Aki komolyan veszi azt, amit tanult bölcsész szakon és használja, az nem 40 órán át álmélkodik a világról és beszél a nagy semmiről. Van ilyen is, de ez nem csak bölcsész sajátosság, nyugodtan körbe lehet nézni a magyar tudományos életben, hogy ki az aki tényleg letett valamit az asztalra, és nem a hátán, nyelvén csúszott fel oda ahová. Sokkal többen vannak az utóbbiak. A bölcsész szakoknak is megvannak a maguk szabályai, egzakt szabályai is. Például tárgymeghatározás, forráskritika, elemzés, stb... Van néhány tényleg felesleges bölcsész szak, szakirány, de ez egy-egy tanár érdekérvényesítő képességén van, idővel elhalnak, csak úgy, mint más karokon.
Egyszóval hagyjuk már abba a bölcsészfikázást, az összes szakkal el lehetne sütni. Jogászoknál és közgázosoknál is túlképzés van, egy részük szintén pályaelhagyó, mérnökök többsége sem BMW-t vesz havi fizetéséből... Stb  0 0
2011.09.01 14:47 | Jelentem

Butaság a poszt. Nekem például nincs. A kép pedig sértő.
(Mérnök hallgató vagyok, félreértés ne essék.)  0 0
2011.09.01 16:04 | Jelentem

kurva jó dolog fikázni a bölcsészeket, ugye? az, hogy esetleg a kölykeidet ki tanítaná, ha nem lennének bölcsészképzések, vagy például a hivatalos irataidat ki fordítaná le, ha valaha külföldre kell költöznöd, az nem lényeges...  0 0
2011.09.01 16:07 | Jelentem

Én meg nem fogok azon agyalni egész életembe hogy mivel milyen munkát fogok találni meg milyet nem, megtettem már, elég sokat idegeltem rajta, meg néha fel is basz ez a bölcsész fikázás, de ennyi, most kezdtem magyar szakon, és ha szeretem tanulni fogom, azt meg telibe leszarom hogy mit mond néhány kockafej akinek a fogalmazását a suliban lehúzta a tanárnéni ezért bevan sértődve, vagy ahelyett hogy elolvasott volna egy könyvet inkább cod2-zött egész napokat, és ezért frusztrálja hogy nem tud két értelmes mondatot összerakni. Azért azt jó látni hogy vannak itt sokan értelmes emberek is, akik közel sincsenek a bölcsészethez mégis reálisan tudnak gondolkozni. Azért lettem bölcsész mert nem szeretek sablonokban gondolkodni és kész. Na megyek vissza ábrándozni...  0 0
2011.09.01 18:08 | Jelentem

Igazából manapság továbbtanulni is alig éri meg. A legtöbb álláshirdetésben értékesítőt, call-centerest vagy mesterembereket keresnek... (A kommenteket nem olvasom vissza, mert csak felbosszantana, meg gondolom úgyis minden érvet és ellenérvet megvitattak már előttem.)  0 0
2011.09.01 23:15 | Jelentem

Felháborító.  0 0
2011.09.02 13:45 | Jelentem

Muszáj megvédenem a bölcsészeket, hiszen évekig én is bölcsészkarra jártam. Magyar szakon annyit kellett tanulni, és annyi volt a kötelező szakirodalom, hogy bárki, akinek meséltem, és nem bölcsész, azt mondta, hogy képtelen lett volna csinálni, irodalomtudományi tárgyakon 5-10 könyv, plusz jegyzet, és esetleg egyéb szakirodalom, nyelvtudományból pedig a valaki által említett szó szerinti magolás....

A szabad bölcsészet szakon belül pedig (legalábbis a PPKE-BTK-n és az ELTE-n) az esztétika, filozófia, és filmtörténet mellett van művészettörténet képzés is!! Ami vizsgánként cirka 1500 kép megjegyzését jelenti, amiből jó, ha ötöt kapsz egy vizsgán, rosszabb esetben hármat, és fel kell ismerned, ki a művész/tervező, milyen korszak, hányadik század, és egyéb, amit még tudsz róla, plusz az elméleti anyag... Kérdem én, hogy szerintetek mennyire egyszerű 1500 ( szigorlaton 3000...) képet fejben tartani, úgy, hogy néha nagyon könnyű összekeverni az egyiket a másikkal?? (például az internacionális gótika Madonna-ábrázolásai majdnem teljesen egyformák.... )

Nehogy már azt higgyétek, hogy a szabad bölcsészet valami maszlag, bölcselkedés a semmiről... Az esztétika is komoly tudomány, egybefügg sok másikkal, például az irodalomtudománnyal, művészetekkel...

A férjem mérnök-informatikus-logisztikusként végzett Miskolcon (hat évet tanult...), és mint pályakezdő sehol nem tudott elhelyezkedni, hét hónapig volt rakodómunkás egy gyárban ( anyagmozgató, szebben mondva...), majd minőségellenőr, mire a hatodik gyáron belüli állásinterjún végre azt mondták, hogy felveszik gyártástervezőnek, ami a szakmájához kapcsolódik... Ennyit arról, hogy csak a bölcsészek diplomája ér keveset. Manapság, bármilyen diplomád van, pályakezdőként általában ugyanolyan nehezen tudsz érvényesülni.  0 0
2011.09.02 21:41 | Jelentem

Egy cseppnyi ízelítő a bölcsészektől a mérnök, orvos, jog hallgatóknak, és bárkinek, aki úgy gondolja, hogy a bölcsészek túl egyszerűen szereznek "diplomát". De komolyan, mielőtt írnátok még valamit róluk, előbb olvassátok végig (csak 20 oldal - a bölcsészeknek ez pár sort jelent). http://eper.elte.hu/www/indexalap.phtml/segedanyagok/az_el-kulonbozodes.pdf
Kellemes dekonstruálást kívánok.  0 0
2011.09.03 01:05 | Jelentem

Bocsi, hogy kb 1 héttel később válaszolok a kommentjeitekre, nem volt időm, gólyatáborban voltam.
A postommal azt szerettem volna kifejezni, hogy kevés(!) bölcsésznek sikerül az adott területen elhelyezkednie (--> az eredménnyel akár ki is törölhetik vele a seggüket), nem pedig azt, hogy síkhülyék.
Pl a saját olasztanárom mondta, hogy akik vele együtt végeztek az egyetemen, azoknak többsége most pénztáros, eladó, stb. (és többet keresnek mint ő).
oky18
csináltam pár IQ tesztet, 130 körüliek lettek.
ShalafidN
az egyetem közelében vagyok, hétfőn megyek beiratkozni a Corvinusra, 449 volt a ponthatár=)
a nyelvek fontosak, (van felsőfokúm németből, középfokúm olaszból és angolból, az utóbbiból felsőzni fogok a közeljövőben) de éveket nem fogok arra szánni, hogy nyelvet tanuljak.
Bölcsészek! csináljátok azt ami érdekel titeket, tanuljatok amit szerettek, kívánom, hogy ebből meg is tudjatok majd élni.
Nah, jöhetnek további osztó kommentek, hogy mekkora 1 sznob fasz lehetek, köszönöm az eddigieket, jól szórakoztam az elmúlt fél órában:D:D:D:D:D és örülök, hogy vannak páran, akik értik a poént=)  0 0
2011.12.03 14:04 | Jelentem

DEmentor

Biztos örülnél, ha egy diploma nélküli "orvos" műtene.... Az orvost azért raktam idézőjelbe, mert diploma nélkül senki sem lesz orvos.

A témához hozzászólva, hihetetlen, hogy ilyenen képesek az emberek vitatkozni.... Ha valaki nem tudja felfogni, hogy sok a bölcsész, akkor vessen magára, és legyen bölcsész!!! Mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy mi szeretne lenni.  0 0